ნაილი კაპანაძე -მართული კითხვა
ოფოფების წვეულება
მხატვრული ტექსტის გაგება -გააზრების ტესტი
1.ოფოფებმა მოსაწვევი
ბარათები დაამზადეს, რადგან
ა)
აგვისტო იყო და ნაყინზე მოიწვიეს ფრინველები.
ბ)
ტყის ფრინველები მოენატრათ და მათი ნახვა მოუნდათ.
გ)
ახალ ბუდეში გადავიდნენ საცხოვრებლად და წვეულება ჰქონდათ.
2. რატომ გადაწყვიტეს
ოფოფებმა წვეულებაზე ნაყინის მომზადება?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.ტექსტიდან ამოწერე
რა მასალა იყო იყო საჭირო ნაყინის მოსამზადებლად:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.მიუწერე საპირისპირო
მნიშვნელობის სიტყვები:
დასაპატიჟებელი ---------------------------------
მობრძანდი ----------------------------------
არეული
----------------------------------
გამხიარულდნენ
----------------------------------
5. ნაყინის მოსართავად
გამოიყენეს:
ა)
ჟოლო ,ატამი , შაქრის ფხვნილი.
ბ)
შოკოლადი, თხილი.
გ)
ჟოლო ,ატამი , შაქრის ფხვნილი, შოკოლადი, თხილი.
6. რატომ არ იყო
წვეულებაზე ბუ?
--------------------------------------------------------------------------7. რატომ დაუბოხდათ ხმა ფრინველებს?
ა)
ბევრი იმღერეს.
ბ)
ბევრი ნაყინი მიირთვეს.
გ) ფრინველებმა რძე არ დალიეს.
8. რა უნდა გაითვალისწინონ ფრინველებმა, როცა ნაყინის
წვეულებაზე მიდიან?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ტექსტისთვის" ოფოფების წვეულება"
შეკითხვა
|
ტექსტი
ამბობს...
|
მე
ვფიქრობ ...
|
ამიტომაც
...
|
რატომ მოაწყვეს ოფო-
ფებმა წვეულება?
|
|
|
|
რატომ ვერ იყიდა ბუმ რძე?
|
|
|
|
რატომ გაიყიდა აგვისტოს თვეში შარფების მთელი კოლექცია?
|
|
|
|
ტექსტისთვის "დევების ქორწილი"
დევების ქორწილი
მხატვრული ტექსტის
გაგება-გააზრების ტესტი
1.უთურგას დედა
უშლიდა სანადიროდ წასვლას, რადგან
ა) ნადირი
არ იქნებოდა, დევებმა ქორწილისთვის დახოცეს.
ბ)
ალიონზე კლდე-ღრეში სიარული გაუჭირდებოდა უთურგას.
გ)
დედამ ცუდი სიზმარი ნახა.
2. როგორ გესმის
გამოთქმა : „ნადირ- ფრინველი წამლადაც ვერსად დალანდა“.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
3.
რატომ დაპატიჟეს დევებმა ქორწილში მონადირე?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. განმარტე სიტყვები:
ჭიუხები
-----------------------------
კირკიტი -----------------------------
ბაჯაჯგუნა
-----------------------------
გადათქერა
-----------------------------
გადეყარა ------------------------------
5. დევებს საქორწილო
მაგიდები აეწყოთ
ა)
დიდი მორებით
ბ)
ტოტებგაუსხეპავი ხეებით
გ)
კუნძებით
6. ტექსტიდან
ამოწერე, როგორ გამოიყურებოდა პატარძალი.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7. რატომ ეტკინა
მხარი უთურგას?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8. რატომ აირია
ქორწილში ყველაფერი?
---------------------------------------------------------------
შეკითხვა
|
ტექსტი
ამბობს...
|
მე
ვფიქრობ ...
|
ამიტომაც
...
|
რატომ
ვერ ინადირა უთურგამ ?
|
|
|
|
რატომ
უკირკიტებდნენ დევები
წიგნს
?
|
|
|
|
რატომ
აირია ქორწილში ყველაფერი?
|
|
|
|
ტექსტისთვის "ბეღურა"
ბეღურა
მხატვრული ტექსტის გაგება-გააზრების ტესტი
1.გამყიდველმა
თუთიყუშს შეარქვა „ბეღურა“
ა)
რადგან თუთიყუში მოწყენილი იყო და ხმას არ იღებდა.
ბ)
თუთიყუში ლამაზი იყო, მაგრამ მაინც არავინ ყიდულობდა.
გ)
ფერის გამო.
2. როგორ გესმის
გამოთქმა:
„ყველას თავის ჭკუაზე გვატრიალებს“
---------------------------------------------------------------------3.რატომ გადაწყვიტა გამყიდველმა „ ბეღურა“ სახლში
წაეყვანა ?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. მიუწერე მსგავსი
მნიშვნელობის სიტყვები :
ჭირვეული
------------------------
ამოიოხრა
-----------------------
ამაყი -----------------------
ღრიალებდა
-----------------------
5. გოგონამ ტირილი
შეწყვიტა და გაოცდა
ა)
რადგან თუთიყუში ლამაზი იყო.
ბ)
რადგან თუთიყუში ლაპარაკობდა.
გ)
რადგან გამყიდველი უკვე წასვლას აპირებდა.
6. დაახასიათე
გოგონა ორი სიტყვით
-----------------------------------------------------------------------
7. როგორი გალია
უნდა შეარჩიოთ თუთიყუშის ყიდვისას და სად უნდა მოათავსოთ გალია ?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8. ტექსტიდან
ამოწერე რატომ უნდა იდგეს გალია გაუნძრევლად ორი კვირით ერთ ადგილას?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9. რა განსხვავებაა
დედალ და მამალ თუთიყუშს შორის? ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
შეკითხვა
|
ტექსტი
ამბობს...
|
მე
ვფიქრობ ...
|
ამიტომაც
...
|
რატომ დაარქვა გამყიდველმა თუთიყუშს ბეღურა?
|
|
|
|
რატომ გადაწყვიტა გამყიდველმა „ ბეღუ-
რას“ სახლში წაყვანა?
|
|
|
|
რატომ იყიდა გოგონამ
ნაცრისფერი თუთი-
ყუში?
|
|
|
|
გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის
მთავარი თემა
|
„დევების ქორწილი“
„ბეღურა“
„ოფოფების წვეულება“
(ავტ.- ლ.ცუცქირიძე)
|
სწავლების საფეხური
|
მე-4კლასი
პედაგოგი: ნაილი
კაპანაძე
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
30 მოსწავლე,
აქედან ერთი აუტიზმის დიაგნოზით
|
გაკვეთილის
მნიშვნელობა/ აქტუალობა
|
გაკვეთილზე
ვიყენებ მართული კითხვის მეთოდს, რაც მაძლევს დიფერენცირებული დავალებების შეტანის
საშუალებას.
|
გაკვეთილის
მიზნები და შედეგები
|
ქართ. IV. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა თემაზე
შექმნილი მხატვრული ტექსტების დამოუკიდებლად წაკითხვა.
·
ცდილობს
ამოიცნოს უცნობი სიტყვების / გამოთქმების მნიშვნელობა ნაცნობი ელემენტების (ილუსტრაციების,
ნაცნობი ფუძის, კონტექსტისა და სხვ.) დახმარებით;
·
განსაზღვრავს ტექსტში გადმოცემულ
მოქმედებათა, მოვლენათა ქრონოლოგიას;
·
აკავშირებს ერთმანეთთან ექსპლიციტურად
მოცემულ ფაქტებს, მოვლენებს, მოქმედებებს და გამოაქვს სათანადო დასკვნები;
|
წინასწარი ცოდნა
|
გამომუშავებული
აქვს კითხვის სხვადასხვა სტრატეგიები,
შეუძლიათ სქემებზე
მუშაობა, ვარაუდების გამოთქმა.
|
შეფასების საგანი
და პროცედურები
|
ვაფასებ თუ
როგორ მსჯელობს მოსწავლე ნაწარმოებში ასახულ ამბავსა და პერსონაჟებზე, თუ როგორ მუშაობს სქემის შევსებაზე, როგორ პასუხობს
კითხვებს, გამოთქვამს ვარაუდებს.გაკვეთილის ბოლოს ვაფასებ მოსწ.-ის მიერ შევსებულ
გაგება-გააზრების ტესტს.
|
სასწავლო მასალა
და ტექნიკური რესურსები
|
სამი სხვადასხვა
დონის ტექსტი, თაბახის ფურცლებზედაბეჭდილი სქემები, გაგება -გააზრების ტესტი.
|
ორგანიზების
ფორმა
|
მთელი კლასი,
ინდივიდუალური, ჯგუფური.
|
გაკვეთილის
მსვლელობა/საკლასო მენეჯმენტი
|
A ფაზა
წაკითხვამდე
აქტივობა 1
თემის გაცნობა:
-დღეს თქვენ
სამ სხვადასხვა ტექსტს წაიკითხავთ.
1-ელ და მე-2
ჯგუფს-„ დევების ქორწილი“ (მაღალი მზაობის მოსწავლეებისათვის).
მე-3 და მე-4
ჯგუფს- „ბეღურა“(საშუალო მზაობის მოსწავლეებისათვის).
მე-5 ჯგუფს
-„ოფოფების წვეულება“ (დაბალი მზაობის მოსწავლეებისათვის).
-რაზე მიგანიშნათ
1-ელი წიგნის სათაურმა? მე-2 წიგნის სათაურმა? მე-3 წიგნის სათაურმა?
5წთ
B ფაზა
-თქვენ დამოუკიდლებად
წაიკითხავთ ტექსტს და ჯგუფებში შეავსებთ სქემას „ტექსტი ამბობს..., მე ვფიქრობ...,
ამიტომაც...“
სქემის შევსების
შემდეგ მოხდება ნამუშევრების პრეზენტაცია.
20წთ
C ფაზა
გაგება -გააზრების
ტესტის წერა ინდივიდუალურად, დამოუკიდებლად.
20წთ
|
იზა ცქიტიშვილი
საგანი
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
კლასი
|
IV ბ კლასი
|
მასწავლებელი
|
სსიპ ჟიული შარტავას სახელობის ქ. რუსთავის მე -4 საჯარო სკოლის დ / კ პედაგოგი იზა ცქიტიშვილი
|
თემა
|
ი. ევდოშვილი ,, ჭკვიანი ბასარა "
|
მოსწავლეთა რაოდენობა
|
30 მოსწავლე
|
გაკვეთილი სასწავლო მიზნები
|
·
შეძლოს სხვადასხვა თემაზე შექმნილი მხატვრული ტექსტების დამოუკიდებლად წაკითხვა;
·
ვარაუდების გამოთქმა
·
შეკითხვაზე პასუხის ძიება მოცემული ცხრიის გამოყენებით.
·
დასკვნის გამოტანა და დასაბუთება
·
გმირის დახასიათება მითითებული სქემის გამოყენებით
·
შეძლოს სხვადასხვა სტრატეგიის გამოყენება კონკრეტული საკითხების დასამუშავებლად;
·
შეძლოს ნაწარმოების განსხვავებული დასასრულის წერილობითი ვერსიის შემუშავება.
|
კავშირი ესგ-სთან
|
ქართ. IV. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა თემაზე შექმნილი მხატვრული ტექსტების დამოუკიდებლად წაკითხვა.
·
საუბრობს სათაურისა და ტექსტის აზრობრივ / შინაარსობრივ ურთიერთკავშირზე.
·
აკვირდება პერსონაჟთა ქცევას, მოქმედებას, თვისებებსა და დაკვირვებების საფუძველზე გამოაქვს სათანადო დასკვნა.
·
საკუთარი სიტყვებით გადმოსცემს ტექსტის / მისი ცალკეული მონაკვეთის მოკლე შინაარს, გამოყოფს არსებით ინფორმაციას.
ქართ. IV. 10. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სტრატეგიის გამოყენება კონკრეტული საკითხების დასამუშავებლად.
·
სათაურზე დაყრდნობით გამოთქვამს ვარაუდს ტექსტის შინაარსის შესახებ.
·
უბრუნდება ტექსტის შესაბამის / სათანადო მონაკვეთს საკითხების დასაზუსტებლად.
ქართ. IV. 14. მოსწავლეს შეუძლია წერის საწყისი სტრატეგიების გამოყენება
|
გამოყენებული მეთოდები
|
·
ჩუმი კითხვა
·
ხმამაღალი კითხვა
·
ვარაუდების გამოთქმა
·
კითხვა-პასუხი
·
დაფიქრდი, დაწყვილდი, გაუზიარე
·
გმირის რუკა
·
წერა _ დაასრულე მოთხრობა.
·
ილუსტრაციის შექმნა პერსონაჟის მიხედვით. (საშინაო დავალება)
|
მუშაობის ფორმა
|
ჩუმი, ინდივიდუალური კითხვა ,, ჩიკი "
·
წყვილებში კითხვა
|
რესურსები
|
·
წასაკითხი ტექსტი
·
თაბახის ფურცლები
·
კალამი
·
ცარცი / დაფა
·
ფორმატი
·
მარკერები
·
წებოვანი ფურცლები
·
დავალებიანი ბარათების გამოყენება
|
გაკვეთილის მსვლელობა
აქტივობა / დრო
|
გაკვეთილი I - 4 5
წთ
A ფაზა - გამოწვევა
აქტივობა 1
მასწავლებლის მიერ გაკვეთილის მიზნის გაცნობა. წასაკითხი ტექსტის სათაურსა და ავტორს. / ი.ევდოშვილი ,, ჭკვიანი ბასარა "/
B ფაზა კითხვის დროს
აქტივობა 2 ვარაუდების გამოთქმა სათაურის მიხედვით.
1)
როგორ ფიქრობთ ვინ შეიძლება იყოს ბასარა?
2)
რა ტიპის ნაწარმოები შეიძლება იყოს?
3)
გაგიჩნდათ სურვილი ამ ნაწარმოების წაკითხვის?
4)
რას ელით წაკითხულიდან?
აქტივობა 3 მოკლე ზეპირი პრეზენტაცია.
ცხრილის შევსება სათაურის წაკითხვის შემდეგ.
აქტივობა 4 პირველი მონაკვეთის ჩუმი კითხვა
ჩუმად და მოსწავლეები კითხულობენ ავსებენ ცხრილს. (I მონაკვეთის წაკითხვის შემდეგ.)
აქტივობა 5 ცხრილის პრეზენტაცია
მოსწავლეები კითხულობენ ცხრილში ჩაწერილ ვარაუდებს.
აქტივობა 6 ლექსიკონზე მუშაობა.
უცხო სიტყვებს განვმარტავთ მოსწავლეების დახმარებით.
აქტივობა
6 ხმამაღალი კითხვა (II მონაკვეთის.)
მოსწავლეები კითხულობენ მეორე მონაკვეთს ხმამაღლა და შემდეგ ავსებებ ცხრილს.
აქტივობა 7 ცხრილის პრეზენტაცია
მოსწავლეები კითხულობენ ცხრილში ჩაწერილ ვარაუდებს.
აქტივობა 8 ხმამაღალი კითხვა (III ნაწილის)
ბავშვები კითხულობენ ხმამაღლა და შემდეგ ავსებენ ცხრილს.
აქტივობა 9 ცხრილის პრეზენტაცია.
მოსწავლეები კითხულობენ ცხრილში ჩაწერილ ვარაუდებს.
აქტივობა 10. კითხვა პასუხი
1)
მომიძებნე ტექსტში ის ადგილი სადაც ავტორი აღწერს ბუნების ჭირვეულობას.
2)
რას ფიქრობდა მწარედ დაღონებული ალექსი?
მომიძებნეთ მეხუთე აბზაცში.
3)
როგორ ეძახდა ალექსი დაკარგულ ბასარას. წამიკითხეთ ინტონაციით.
4)
რა კანონზომიერებით დააბინავა ალექსიმ ცხვარი?
5)
(კავშირი მათემატიკასთან.) შეადგინე ამოცანა ამ მოთხრობის მიხედვით.
6)
ბასარას ესა სახელი ვინ უწოდა?
7)
მომიძებნეთ ის ადგილი სადაც ალექსი გამოხატავს მადლიერებას.
8)
ვის უნდა ვმადლობდეთ?
9)
როგორ ფიქრობთ რა გვასწავლა ამ ნაწარმოებით ავტორმა.
აქტივობა 11 გმირის რუკა
რომელი ზედსართავი სახელებით სცადა ავტორმა პერსონაჟის აღწერა?
|
შეფასება
|
აქტივობა X V
- 2 შეფასება წთ.
·
მასწავლებელი აფასებს მოსწავლეთა აქტიურობას, ინდივიდუალურ და ჯგუფურ მუშაობას კომენტარებით.
·
მოსწავლეები ახდენენ თვითშეფასებასა და გაკვეთილის შეფასებას სიტყვიერი კომენტარით.
|
0 коммент.:
Отправить комментарий